Sabtu, 20 Jun 2009

Awas. Sudah ada Jaga



Salam Semua.

Rentetan daripada beberapa kejadian kecurian dan pecah rumah seperti yang dipaparkan di laman blog Kehidupan Bersih beberapa minggu yang telah lalu, sekarang pihak Persatuan Penduduk Taman Perumahan telah mengadakan khidmat Pengawal keselamatan dengan bayaran RM40.00 sebulan bagi setiap rumah.Sekiranya bilangan pembayar bertambah yuran bulanan akan dikurangkan lagi.

Begitulah tempias keburukan yang dibawa oleh orang yang tidak berakhlak, di sini juga dapat kita faham bahawa pendidikan akhlak sangat penting kepada semua orang. Anak kita berakhlak dan ahli keluarga kita yang lain juga berakhlak belum mencukupi kerana mungkin ada orang lain yang tidak berakhlak akan menceroboh kita, menjadikan kita hidup tidak senang, oleh itu seluruh anggota masyarakat hendaklah mengambil berat tentang pendidikan akhlak ini, Dengan cara itu barulah hidup kita akan menjadi aman dan sentosa.





Kami berharap mereka ini terdiri daripada orang yang bertanggungjawab dan akan bersungguh-sungguh mengawal keselamatan kawasan perumahan kami

Sekian. Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan