Sabtu, 21 Mac 2009

Dari Shah Alam, Ke Kluang dan Batu Pahat.



Salam Sejahtera.

Isnin ( 16.03.2009 ) Santai Sihat berangkat ke Kluang ,

menziarahi keluarga

Dalam perjalanan ke Kluang, Johor.

Tol Air Hitam, Johor.
(16.03.2009)


Bandar Kluang


Kuaters Askar KM5 Jln Mersing.

Kelihatan Gunung Lambak
Restoran ini mengadap Gunung Lambak.
KM.5 Jln Mersing.



Pagi Selasa 24.03.2009 saya makan sotoSaya sering membeli buah-buahan di kedai ini
( Kg. Baru) semasa be
rada di Kluang.


Limau bali

Buah kundang ( setar )


Kluang
___________________________________________

Ke Batu Pahat, Johor.

Masjid Kg.Mampan
(20.03.2009)


Simpang Lima ( dari bandar B. Pahat )
Ke kanan Kg.Mampan- ke kiri Parit Salam.


Komplek Niaga Benteng
Bandar Batu Pahat.

Parit Salam


Cuaca Panas ( Jumaat )
Petang baru balik ke Kluang.
(jam 6.00 - 20.03.2009).


Cuaca Panas berlaku di mana-mana
__________________________________________

Catatan:
Bersabit dengan cuaca panas ini setakat hari ini ( Ahad. 22.03 .2009) tiga ahli keluarga saya sakit muntah-muntah tetapi badannya tidak rasa panaspun dan dua yang lain demam iaitu melibatkan dua kanak-kanak dan tiga dewasa.( Hari ini Selasa 24.03.2009 masih belum sihat kecuali saya seorang belum terlibat, Insya Allah saya akan terselamat daripada virus tersebut )
Oleh itu saya nasihatkan kekawan supaya jangan terdedah dengan cuaca panas dan awasilah kanak-kanak supaya juga tidak banyak terdedah dengan cuaca panas kerana mereka kurang ketahanan.
Pada ketika ini saya masih di Kluang. Perjalanan kami dari Batu Pahat ke Kluang pada hari Jumaat yang lepas pun cuacanya sangat panas sehingga memaksa kami membuat perjalanan pada waktu petang.- segala-galanya adalah atas kehendak Allah dan berlakunya juga dengan izin Allah.

Saya doakan semoga mereka cepat sembuh dan sihat walafiat , demikian juga kita semua sihat sejahtera.amin.

Hanya Allah Maha Berkuasa.
_________________________

Catatan tambahan:
Rupa-rupanya saya juga tidak dapat melepaskan diri dari hambatan penyakit tersebut pada 26.03.2009 saya demam dan ceret beret tetapi tidak berpanjangan, Allahamdulillah, cuma keletihan dan lemah badan membawa sehingga hari ini Sabtu ( 28.03.2009 ) .

Sekian.Wassalam

4 ulasan:

  1. Sdr Leenoh:
    Temaksih krna sudi brkunjung ke rumah. Semoga anda dn famili cpat smbuh dari dmam. Aminnn.

    BalasPadam
  2. Salam, Sdr.Kuntong.
    Hari ini Sabtu ( 28.03.2009 ) masih belum pulih sepenuhnya, insya Allah sehari dua lagi kot.

    BalasPadam
  3. salam,
    saya suka foto yang berlatar belakang awan mendung.

    Semoga cepat sembuh dan banyakkan rehat buat sementara waktu ni. Penat berjalan mungkin belum reda lagi.

    BalasPadam
  4. Salam Dr.Sam.
    Alhamdulillah telah sihat dan dah balik ke Shah Alam ( 30.03.2009 ). Walaupun terpaksa melalui sedikit ujian.

    BalasPadam