Ahad, 27 Disember 2009

Kudapan di Restoran Nusantara.. Kluang. Johor.



Salam semua.

Jam 10.20 pagi ini saya berkudapan di Restoran Nusantara , Kg.Baru. Kluang, Johor, lokasinya berhadapan dengan Kem Bt3 Jalan Mersing dan mengadap Gunung Lambak. Ja
m 10 pagi biasanya semua lauk pauk sudah tersedia untuk dijual sama ada secara bungkus atau makan di restoran tersebut. kalau tidak salah saya nama tuan empunya restotan ini ialah Hj.Kamal.

Kalau saya ke Kluang inilah restoran yang sering saya kunjungi kerana kerap ke sini sehingga Hj.Kamal pun mengenali saya.Manakala untuk membeli buah-buahan pula saya akan mengunjungi kedai buah yang dikendalikan oleh Kiran, Kir
an seorang yang petah bercakap dan cepat mesra, kini telah menjadi kawan rapat saya. Kelihatan kedainya sekarang semakin maju dan buah-buahan yang dijualnya sentiasa memenuhi ruang kedainya dengan buah-buahan yang baru dan segar.

Lokasinya tidak jauh dari Restoran Nusantara tetapi ianya terletak dipermulaan jalan ke Paloh . Paloh adalah salah satu tempat yang paling bersejarah di Malaysia dan kedai ini juga terletak lebih kurang 700 meter dari Masjid Kampung Baru.


Gunung Lambak dan kuaters askar.

__________________

BAHAGIAN INI MENJURUS ANDA KE FACEBOOK.

Lee Noh
Artikel ini diulang siar di dalam facebook ini sebagai mengingatkan gempa bumi yang berlaku di Haiti pada 13.01.2010 yang telah lalu yang melibatkan ribuan nyawa manusia terkorban termasuk 16 petugas PBB. artikel ini juga telah dimuatkan di laman Kehidupan Bersih sejak 3 bulan yang telah lalu...

Sekian.Wassalam.

2 ulasan:

  1. selamat berkudapa Pak Ngah. Tembikai dan air kelapa muda kala kena gaya memang menghilangkan haus.

    BalasPadam
  2. Salam DrSam.

    Di sini cuacanya lebih panas dari Shah Alam, jadi kelapa itu sngt berguna utk manusia di kluang..he3

    BalasPadam